قانون شکن

عاشقانه هhttp://www.blogsky.com/cp/weblog/PublishedPosts.bs?rnd=3Tex6fz5WCHY2KCvtPOOWELRsWn5WPgO7Qz8XEW1ای کم رنگ من

قانون شکن

عاشقانه هhttp://www.blogsky.com/cp/weblog/PublishedPosts.bs?rnd=3Tex6fz5WCHY2KCvtPOOWELRsWn5WPgO7Qz8XEW1ای کم رنگ من

The Secret

امروز می خوام از یک راز صحبت کنم ، یک راز که شاید خیلی هاتون با اون اشنا باشین و شاید بعضی ها به این راز مثل من ایمان داشته باشین ، رازی که صرف دونستن یا ندونستنش ، هیچ تفاوتی توی تاثیری  که داره نمی ذاره . چون این قانون اتفاق می افته و کاری به دونستن و یا ندونستن شما نداره ، اما این شمایین که با باورش می تونین بهش جهت بدین . شاید خیلی ها کتاب Secret  یا فیلم یا AudioBook این مجموعه رو دیدن یا خوندن یا شنیدن . به هر حال من بعد از گوش کردن به برنامه ی Secret  (که ابتدا به پیشنهاد یکی از اساتید برای تقویت Listening ام بود) دلیل خیلی از اتفاقها و دلیل خیلی از لحظه هایی که تجربه کردم رومتوجه شدم .

همه ی رازی که کتاب از اون صحبت میکنه ، قانون جاذبه هست . قانون جاذبه بین همه چیز ، بین همه ی افکارت با همه ی چیزهایی که به اون فکر میکنی . بین همه ی کارهات و چیزهایی که به اون میرسی  ،بین همه ی احساساتت و همه ی بلاهایی که سرت میاد .  به هرچیزی که فکر می کنیم به اون میرسیم ، اون رو به طرف خودمون جذب میکنیم . این بستگی به ما داره به چی فکر کنیم و از چی صحبت کنیم . راز خیلی قشنگیه ، راز طبیعت ، چیزی که تقریا همه ی دانشمندای بزرگ مثل نیتون ، انیشتن توی درسهاشون به اون تاکید میکردن . جایی که از  نویسنده کتاب پرسیده میشه " پس چرا با وجود این قانون همه ی آدما زندگی رویا هاش رو ندارن ؟ " جالبترین قسمت هست که این جواب رو میده : " چون آدما عادت دارن بیشتر به چیزایی که دوست ندارن اتفاق بیفته فکر می کنن تا ارزوهاشون "

این راز   و این قانون کاری نداره شما به چه جمله هایی فکر می کنی ، مساله ای که مورد توجهت هست مهمه و داری امواج اون رو ارسال می کنی ، مثلا وقتی همش با خودمون میگیم ، من دوست ندارم فلانی با من اینجوری صحبت کنه " یعنی دقیقا داریم در مورد بد صحبت کردن فلانی فکر میکنیم و نتیجه ی اون بدتر شدن و بدتر شدن وضع موجود هست .

این قضیه خیلی بسط داره و توضیح دادنش توی وبلاگ خسته کننده میشه . به هرحال خیلی پیشنهاد می کنم شما هم این راز رو بدونین .


پ.ن : یکی از دوستام که دوبله ی مجموعه رو دیده بود ،گفت نسخه ی فارسی شده ی مجموعه راز خیلی مصنوعی و مسخره است ، به خاطر همین پیشنهاد می کنم اگر مقدور بود نسخه انگلیسیش رو تهیه کنین وگرنه کتابش هم خیلی مفیده .

پ.ن 2:  چندین و چندین تجربه شخصی بود که این راز رو قویا بهم اثبات کرد ، وگرنه اصلا یک پست وبلاگم رو براش نمیذاشتم .


در نهایت این جمله ی تکراری رو  که خیلی با این راز هم بی ارتباط نیست  تقدیم دوستای خوبم می کنم :

بیائید آنچه دوست داریم بدست آوریم، وگرنه مجبور میشویم آنچه بدست می آوریم را دوست داشته باشیم . . .