قانون شکن

عاشقانه هhttp://www.blogsky.com/cp/weblog/PublishedPosts.bs?rnd=3Tex6fz5WCHY2KCvtPOOWELRsWn5WPgO7Qz8XEW1ای کم رنگ من

قانون شکن

عاشقانه هhttp://www.blogsky.com/cp/weblog/PublishedPosts.bs?rnd=3Tex6fz5WCHY2KCvtPOOWELRsWn5WPgO7Qz8XEW1ای کم رنگ من

من و دله دیوونه ام و مولانا !

من درد تو را از دست آسان ندهم

دل برنکنم ز دوست تا جان ندهم

از دوست به یادگاری دردی دارم

که آن درد به هزار درمان ندهم


---

جز من اگرت عاشق شیداست، بگو.

ور میل دلت به جانب ماست،بگو

ور هیچ مرا در دل تو،جاست،بگو

گر هست، بگو،نیست، بگو،راست بگو


---

تا با غم تو مرا کار افتاد

بیچاره دلم در غم بسیار افتاد
بسیار فتاده بود، هم در غم عشق
اما نه چنین زار که این بار افتاد

----


هر روز دلم در غم تو زارتر است

و ز من، دل بی رحم تو بیزارتر است
بگذاشتی ام،غم تو نگذاشت مرا
حقا که غمت از تو وفادارتر است

-----


با هستی و نیستی ام بیگانگی است
وز هر دو بریدیم که مردانگی است
گر من ز عجایبی که در دل دارم
دیوانه نمی شوم ز دیوانگی است!
-----

گلچین شخصی از اشعار از رباعیات جلالدین مولوی رومی

 


لینک های پیشنهادی من :

زندگی نامه مولانا به صورت مختصر

شرح حال و زندگی نامه مولانا به صورت کامل